(Miniatyrbilder går att klicka på för att se större)
Innan jag började teckna flickan som ska sitta vid bänken och bygga med sand så tecknade jag en bild över ett fotografi på parkbänken i min mobiltelefon med hjälp utav min pekpenna för att få en känsla för formen och kroppen. För att få till bilden ordentligt fick jag återgå till bilden på barnen i sandlådan där ena barnet sitter i profil för att vara så konsekvent som möjligt i mitt tecknande. Sedan tecknade jag upp flickan i blyerts och färglade med akryl, med samma kontraster som de andra barnen. För att få till galonisarna så gjorde jag hjälplinjer (se den tredje bilden) som fick gestalta tvättlinan som de sedan ska hänga på. Jag gjorde dessa med blyerts och akryl. I spännena på alla galonisar som jag målat har jag dragit penseln vågrätt och själva resårbanden som går över barnens axlar har jag målat lodrätt för att skapa känslan av riktningarna i objekten som går åt olika håll. För att skapa känslan av in- och utsidan i de rosa galonisarna har jag använt mig av två olika nyanser av rosa för att skapa skugga, de vita galonisarna har jag målat med restfärg. För att skapa känsla av att de inte tar slut så har gjort detsamma som när jag målade lyktstolparna, jag har gjort "halvcirkelrörelser" med penseln.Idag har jag under tiden som jag gjort detta samtalat med Rania och diskuterat detta med bedömning i bild, samt slutprodukt och process i relation till detta, Vi kom fram till att man måste studera slutprodukterna för att kunna bedöma processen, det skall inte bedömas hur fin kontra ful slutprodukten är utan analyser vad som lett till de val som eleven gjort i bildskapandet så de kan motiveras, utan slutprodukten är det omöjligt att göra en bedömning. i Barns skapande i bild på sidan 9 berättar Lindström att eleverna vid vissa tillfällen under en forskningsstudie har fått välja ut vissa bilder ur sin portfölj som de tyckt bra och mindre bra om och få dem att motivera varför. Detta bidrar till att de själva bedömer sina slutprodukter och reflekterar kring dem.